Improving Activity and Learning Outcomes by Using JIGSAW Type with Algebraic Tiles Props
Abstract
The purpose of the research to describe the using of JIGSAW type with algebra paving for increasing the mathematical students activities and to describe the using of JIGSAW type with algebra paving for increasing the mathematicl students learning outcomes. The kind of the research is PTK with qualitative and quantitative approach. The subjects of the research are students of class VIII at MTs Nurul Hikmah. With the data collecting method that used in the research are documentation, observation, interview and test. The data analysis method that used is qualitative and quantitative. The results of the research there is increased activity and student learning outcomes.
Keywords: JIGSAW, students’ activity, learning outcomes, algebra paving
References
Arikunto, dkk. 2007. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Asep Jihad dan Abdul Haris. 2008. Evaluasi Pembelajaran. Yogyakarta: Multi Pressindo.
Hobri. 2007. Penelitian Tindakan Kelas untuk guru dan praktisi. Jember: Pena Salsabila.
Muhlis Harianto. 2014. Upaya meningkatkan hasil belajar matematika melalui pendekatan peningkatan aktivitas dan hasil belajar siswa kelas VII pada materi penjumlahan dan pengurangan bentuk aljabar dengan model jigsaw yang dilaksanakan di MTs Nurur Rohman tegalwaru tahun pelajaran 2013/2014.
Nasution, (1997). Berbagai pendekatan dalam proses belajar dan mengajar. Jakarta : Bumi Aksara.
Nur Asiyah. 2015. Penerapan pembelajaran model jigsaw pada luas dan keliling persegi panjang untuk meningkatkan hasil belajar siswa kelas VII di MTs. Mathlabul Ulum Kepajen Gumukmas Tahun Pelajaran 2014/2015.
Titin. 2011. Upaya meningkatkan hasil belajar matematika menggunakan pendekatan jigsaw pada pokok bahasan persamaan kuadrat dan pertidaksamaan kuadrat kelas XI MA Al Mutaqin paceh semester 2 tahun ajaran 2010/2011
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 JURNAL AXIOMA : Jurnal Matematika dan Pembelajaran
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.